Bílina - Tři různé varianty vedení tunelu pod městem Bílina jsou v současné době navržené Ředitelstvím silnic a dálnic. Jako nejvhodnější se jeví zelená trasa, která je nejkratší a je nejvzdálenější řece.
Vychází to z prezentace Ředitelství silnic a dálnic, se kterou již zástupci společnosti seznámili i premiéra ČR Andreje Babiše. Ředitelství silnic a dálnic označuje úsek silnice 1/13 v Bílině za vůbec nejkritičtější. Uvnitř města je silnice zatížena v současnosti více než 16 tisíci vozidel za den, z toho je 20 procent vozidel těžkých.
Plánovaný časový harmonogram vybudování průtahu městem:
- 2020 - bude studie předložena do Centrální komise Ministerstva dopravy a projednána se zastupiteli města Bílina. Po schválení Centrální komisí MD (předpoklad 03/2020) budou zahájeny práce na zpracování projektové dokumentace podrobného geologického průzkumu a na dokumentaci pro získání stanoviska EIA pro vybranou variantu.
- 2021 – dokončení realizace podrobného geologického průzkumu, zpracována dokumentace pro územní řízení, vydání stanoviska EIA
- 2022 – inženýrská činnost pro vydání územního rozhodnutí a územní řízení pro stavbu
- 2023 – zpracování dokumentace pro stavební řízení – DSP
- 2024 – inženýrská činnost pro vydání stavebního povolení a stavební řízení pro stavbu, majetkoprávní vypořádání
- 2025 – zpracování projektové dokumentace pro výběr zhotovitele, zahájení veřejné zakázky na realizaci stavby, zahájení realizace stavby
Výše uvedené termíny jsou pro ideální průběh stavby a mohou být ovlivněny skutečnostmi, které vzejdou z prováděných průzkumů či projednání a průběhu majetkoprávního vypořádání. Je třeba upozornit na složité geologické poměry. Území je zasažené důlní činností a zároveň jsou zde prameny spodních vod – lázně.