Most - Ani letos nevynechaly předsezonní třídenní testování jezdců a techniky na mosteckém autodromu týmy evropského šampionátu okruhových tahačů European Truck Racing Championship (FIA ETRC). Na sever Čech dorazilo v pondělí 15. dubna hned deset týmů, z jezdců nechyběl úřadující mistr Evropy Jochen Hahn ani loňský vicemistr Adam Lacko. Oba předvedli žhavé novinky.
Adam kroužil po dráze ve speciálu Buggyra VK 50 z dílny šéfkonstruktéra týmu Buggyra Racing Davida Vršeckého. Pozornost přítomných pak budil také prototyp závodní dodávky Iveco LT4 Cup pilotovaný Hahnem. Nové motory intenzivně testovali i jezdci s trucky značky MAN.
„Závodní dodávka je zatím jen ukázkovým vozem, abychom se pochlubili, co máme. V tuto chvíli ještě nesplňuje všechny technické regule. Vypadá ale pěkně a jezdí pekelně rychle,” prozradil o voze nové kategorie LT4 Cup Jochen Hahn. S testováním svého závodního speciálu, s nímž nastoupí do sezony 2019, byl celkově spokojený. “Cítím se dobře, zase jsme pokročili dál. Zatím jsme ale nevyzkoušeli limity vozu a nevíme, jak jsme rychlí ve srovnání s ostatními,” upřesnil.
Testování potvrdilo domněnku expertů, že nový asfaltový povrch mosteckého okruhu vylepší dosud dosažené nejlepší časy na jedno kolo. Ukázaly to v Mostě už minulý týden vozy série Porsche Carrera Cup. Nyní se tedy přidali i truckeři.
„Rychleji než loni jsem jezdil v každém ze tří testovacích dnů. Ale to se netýká pouze mě, zlepšoval se I Adam. Budeme spolu bojovat o titul, nelze ale předvídat, zda vyhraje skutečně jeden z nás. Očekáváme totiž, že i jezdci s kamiony MAN budou díky novým motorům rychlejší. Odhaduji to na velkou bitvu,” uzavřel Hahn.
Český tým Buggyra Racing testoval v Mostě čtyři speciály. Nový a starý vůz Adama Lacka, tahač jeho britského kolegy Olyho Janese, čtvrtý vůz pak pilotoval Mika Mäkinen. „Mika projevil zájem o spolupráci. Jedná se o zkušeného jezdce s řadou dílčích vítězství, proto jsme se rozhodli mu vyhovět. Největší pozornost patří samozřejmě novému speciálu Buggyra VK50. Snažíme se ho poznat a vyladit na nadcházející sezonu, která se kvapem blíží. Veškeré informace o jezdeckém složení a o osudu starého Adamova auta odhalíme za měsíc na tiskové konferenci,“ sdělil manažer týmu Jan Kalivoda.
Letošní ročník FIA ETRC začíná o víkendu 25. a 26. května v italském Misanu. Další zastávkou týmů bude maďarský Hungaroring, a to ve dnech 22. a 23. června. Slovenský okruh Slovakia Ring přivítá truckerský kolotoč o víkendu 6. a 7. července. Na německém Nürburgringu se jezdci přestaví 20. a 21. července. Most pak bude první zastávkou pokračující sezony po letní pauze, sedmadvacátá Czech Truck Prix se uskuteční na přelomu srpna a září. O čtrnáct dní později se pojede závod v belgickém Zolderu. Slavný okruh Le Mans ve Francii bude svědkem truckerských soubojů 28. a 29. září a závěrečnou tečku osmidílného seriálu obstará španělská Jarama 5 a 6. října.
Vstupenky na 27. ročník závodního víkendu Czech Truck Prix na mosteckém autodromu zájemci mohou zakoupit zde.