OBRAZEM: Podívejte se na tahle závodní auta. Carboniacupu se úvod sezóny vydařil
Foto: Radoslav Holan
Sport

Most - Krásné jarní počasí přivítalo účastníky prvního letošního závodu Carboniacupu, který tak na mostecké dráze zahájil již osmou sezónu okruhového závodění. Nejen počasí ale zahřálo u srdce nejednoho motoristického fandu, konalo se i pár zajímavých premiér, někteří přes zimu změnili techniku. Při Hankook Race se bylo na co koukat ve všech skupinách. Startovní pole čítalo rovných 100 jezdců a vozů.

Začněme skupinou A upravených cestovních vozů, kde mezi juniory dominoval Matěj Chabr s Golfem, když jeho soupeř D.Kouřil závod nedokončil, v A1 pak zvítězil Robert Pecina s Hondou, před Jiřím Galuškou s Fordem Fiesta ST. Ve skupině A2 dominoval Jiří Zeman na Hondě CRX, před Vítem Martinovským s Hondou Type R. Mezi slabšími áčky jezdci nejlépe obsadili skupinu A3 a z devíti vozů jich vidělo cíl hned osm. Gratulace na nejvyšším stupni přijímal Walter Förster z Německa na BMW M3, před Petrem Majerem z Mičánek Motorsport s Renaultem Clio a další Němec Uwe Schäfer s BMW dojel pro bronz.

Velmi pěkný souboj předvedli jezdci v A4, tedy vítěz Otto Svoboda na BMW M3 GTR zvítězil o 0,4s před Michalem Vítkem a Martinem Šípkem na dalších vozech BMW M3 GTR. Až čtvrtý skončil O. Haeusner. V A5 a A6 startovala krásná Ferrari s nováčky Lubomírem Světínským a Jiřím Sedlákem s Ferrari F430 a 550 Maranello. V A7 pak v duelu německém zvítězil Günter Stubenrauch před Josefem Dauererem, oba na VW Scirocco. V A8 dojel pro zlatý věnec Petr Suchomel s Renaultem Megane Trophy, před MilanemValáškem na Ginettě G50 GTR. J.Urban s P. Krejsou bohužel závod nedokončili. V nejsilnější skupině A9 si pro premiérové vítězství dojel jezdec Richie Rich na Audi R8 LMS, když porazil premiérově jedoucí Lamborghini ST Evo Dennise Waszka i Porsche GT3 Michaela Olivera z Rakouska a Libora Milotu s dalším krásným Porsche MN Motorsportu.

Celkově šestnáct vozů se postavilo na start sériových vozů skupiny B. V té nejslabší si jel svůj závod Martin Bakeš s Hondou CRX. V B2 zvítězil s Mazdou RX8 Pavel Zeman, před slovenským jezdcem Miroslavem Beerem se Subaru Impreza STI. Skupině B3 dominoval po zimní přestávce Zdeněk Čurda s BMW M3, před Janem Zubatým s Citroenem D3S a Lukášem Kaňkou s Alfou Romeo. Diskvalifikací za nepovolené úpravy a nedodržení technických předpisů skončil závod pro nováčka O.Krupku s BMW 328i, který do příštího závodu již nastoupí s vozem splňujícím tuto třídu. Další skupina B4 patřila do režie Lukáše Valdmanna s BMW M3, před Radkem Zimmerem na Lotusu Exige a Martinem Hanzlem na Hondě Civic. A konečně nejsilnější skupina B5 přinesla vítězství jezdci Jense Svezu s Porsche, před Standou Šedivcem s Corvette ZR1 a Lubošem Sázavou s dalším vozem německé značky.

Skupina prototypů C1, kterých se tentokrát sešlo mnoho měla na programu v Mostě společný závod s fomulemi, kdežto ostatní vozy ze skupiny C - Caterhamy a prototypy jely sólo závod.

Nováček v C1 Robert Wolf s Performerem sice závod nedokončil, nicméně zaznamenal první účast v Carboniacupu s tímto zajímavým vozem. Pro zlato si dojel při první jízdě sezóny Peter Elkmann, před Danielem Hentschlem na Performerech a Gotti Hatzem s Pacemakerem PMP1.

Mezi prototypy v C2 zvítězil Andreas Krammer s Caterhamem Megabusa, před premiérově startujícím Milanem Svobodou na Normě M20F a dalším Rakušanem Wolfgangem Maurerem na Caterhamu Hayabusa. Zajímavý Peugeot Spider Němce Ch. Arnolda ani Libor Neckář s Ligierem závod nedokončili.

Mezi Caterhamy v C3 zvítězl šampión z roku 2016 Michal Rejman, před O.Hejdukem a M.Beladou. V nejsilnější C4 vyhrál Martin Křeček na Caterhamu, před Janem Marečkem s KTM X-BOW a dalším Caterhamem nováčka Tomáše Voldřicha.

Formulový závod skupiny D přilákal na start 14 formulí. Mezi nováčky se předvedl Petr Švihora a ze Suzuki Swift přesednuvší Petr Zelenka. Filip Zelenský závod se starším monopostem Mugen Honda neodstartoval a čeká na svou vylepšenou Dallaru F308. V D1 zvítězil loňský šampión Carboniacupu Honza Rieger s Glorií C8F, před Bulharem M.Petkovem s Van Diemen RF02. Mezi automobilovými motory dominoval v D2 Pavel Langer s Autolou, před nováčkem Petrem Švihorou na Tomisu 02. D3 do 1600ccm patřila německým jezdcům, ovšem ze čtyřech z nich viděla cíl jen Jeanette Siegert s MT77. Mezi dvoulitry pak premiérové vítězství po stíhací jízdě bral Petr Zeleka s fomulí Renault, když za sebou nechal Václava Laušmanna a Němce Timma Rädleina s dalšími vozy formule Renault.

14. května se jede další závod na maďarském Pannoniaringu, poblíž lázeňského města Sárvár. Carboniacup uvidíte i na televizi Nova Sport, či Nova Action v pořadu Rychlá kola začátkem měsíce.
Tak s Carboniacupem zase naviděnou.

  • Vláďa Rožánek + PET, Carboniateam 2018
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru