Češi mají za dva roky přejít na elektronické dálniční známky. Známe jejich ceny
Ilustrační foto: Pixabay.com
Teplice

ČR - Dálniční poplatek půjde zaplatit elektronicky. Umožní to vládou schválená novela zákona o pozemních komunikacích, která putuje do Poslanecké sněmovny. Možnost platby za používání dálnic prostřednictvím internetu či mobilní aplikace má začít fungovat od roku 2021. Roční kupon bude i nadále stát 1 500 korun, horní limit se nezvýší.

„Řidič zaregistruje přes internet nebo v mobilní aplikaci registrační značku vozidla, zaplatí a už nemusí lepit známku na čelní sklo. Počítáme i s tím, že poplatek půjde uhradit i na vybraných distribučních místech, kde si dneska řidiči kupony kupují. Ušetříme tím až sto milionů korun za tisk a distribuci klasických známek,“ dodává ministr dopravy Dan Ťok.

Od roku 2021 si tak řidiči vozidel do 3,5 tuny budou moci vybrat mezi on-line platbou a nákupem na prodejním místě, papírové kupony úplně skončí. Prakticky totiž půjde zaregistrovat přes e-shop registrační značku vozidla, zaplatit dálniční poplatek a jezdit. Kupovat bude možné stejně jako dnes desetidenní, měsíční a roční kupóny. Změna způsobu úhrady časového poplatku dálniční poplatek nezvýší, a tak se počítá nadále s cenami 310 korun, 440 korun a 1 500 korun. Vláda se rozhodla horní limit ceny dálničního poplatku nezvýšit.

Kontrolu zaplacení dálničního poplatku bude i nadále provádět jako doposud celní správa a policie. Využívat k tomu bude několik stálých nebo mobilních kamer. Platby bude evidovat informační systém ve správě Státního fondu dopravní infrastruktury. Videotolling již používají např. na Slovensku, v Rakousku či Maďarsku, zavedení systému chystá také Německo.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru