Teplicko - Do Krušných hor můžete až do příští neděle jezdit každý den vlakem. Až do 4. ledna 2015, tedy během vánočních prázdnin vypravují dráhy do horské stanice na Moldavě vláček, který je ideálním spojením Mostecka, Litvínovska a Teplicka s vrcholky Krušných hor. Poté bude zase jezdit jen o víkendech.
Moldaváček na nádraží v Dubí. Foto: Moldavská horská dráha - 130 let
Vlak jede ze stanice Most přes Litvínov, Louku, Lom, Osek, Háj, Hrob, Střelnou a Dubí do horských obcí a městeček Mikulov, Nové Město a Moldava. Jízdní řád naleznete zde.
Moldavská dráha oslaví v příštím roce 130. výročí. Trať vybudovala společnost Pražsko-duchcovské dráhy, hlavním cílem bylo umožnit export uhlí do sousedního Saska. Úsek Most-Hrob byl otevřen 15. května 1877, úsek Hrob-Moldava v Krušných horách až 6. prosince 1884. Přeshraniční provoz do saského Freibergu započal 18. května 1885. Moldavská dráha, která byla v ČR vyhlášena technickou památkou, měla svůj význam i po přerušení mezinárodního provozu v roce 1945. Dráha zásobovala v 50. a 60. letech stavbu vodního díla Fláje.
Moldavská dráha bude také na poštovní známce. Vydá ji Česká pošta na začátku příštího května v řadě Technické památky ČR. Informoval o tom Českojiřetínský spolek.
Známku navrhuje malíř Dr. Adolf Absolon a rytinu provede Martin Srb. Jsou to autoři loňské poštovní známky Vodní dílo Fláje.
Vydání poštovní známky u příležitosti 130. výročí moldavské dráhy iniciovaly Českojiřetinský spolek, Spolek přátel krušnohorské železnice Most-Dubí-Moldava a Heimatgeschichtsverein Rechenberg-Bienenmühle.