Teplice – Sotva byla dokončená rekonstrukce podjezdu pod železniční tratí nedaleko teplického nádraží, zvaného Myší díra, který byl předaný do užívání v listopadu, chystají se další velké změny, spojené s železniční tratí. Tentokrát se výrazným způsobem dotknou lokality v ulici Emílie Dvořákové, nedaleko dopravního podniku. Konkrétně tamního přejezdu a podjezdu pro vozidla MHD. Projekt, který bude zahájený v polovině příštího roku, má velmi citelně změnit podobu této lokality.
Podjezd, který zde dosud slouží trolejbusům a autobusům, bude zrušený, stejně jako stávající přejezd trati. „Dojde ke zrušení stávajícího mostu, který slouží jako podjezd pro trolejbusy do vozovny. Bude tady snesena současná nosná konstrukce a částečně odstraněny i opěry. Místo toho tu bude osazen železobetonový rám o vnitřních rozměrech 1600 x 1800 mm, který bude sloužit pouze pro vedení inženýrských sítí,“ uvedl k našemu dotazu tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.
Správa železniční dopravní cesty, která je investorem akce, provede uvedené stavební úpravy v dotčené lokalitě v rámci rozsáhlé investiční akce Rekonstrukce železniční stanice Bohosudov. „V rámci této akce - v mírném rozporu s jejím názvem, dojde k rekonstrukci nejen zmíněné železniční stanice v Bohosudově, ale i celé trati jako celku v traťovém úseku Ústí nad Labem - Most.“
Podle Illiaše dojde ke zrušení přejezdu přes železniční trať pod Dopravním podnikem. Bude vybudovaný zcela nový mostní objekt, který nahradí jak podjezd pro trolejbusy a autobusy, tak i stávající železniční přejezd. Pod novým mostem pak bude vytvořená pozemní komunikace o dvou standardně širokých jízdních pruzích a chodníků po obou stranách silnice. Nový podjezd tak bude sloužit nejen pro trolejbusy ale i pro běžnou automobilovou dopravu a pro chodce. Stavba bude zahájená v polovině příštího roku a měla by probíhat až do konce roku 2022.