Louka u Litvínova - Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov se dostává do zlomového období. Po zimní přestávce zde Správa železnic zahájí další plánované práce, jejichž součástí bude i několik rozsáhlých výluk. Všechny souběžně odstartovaly v neděli 22. března, protnou se přitom ve stanici Louka u Litvínova.
První z výluk, které v neděli vypuknou, se bude týkat rekonstrukce samotné stanice Louka u Litvínova, trvat by měla do druhé poloviny dubna. Další výluka bude v úseku Litvínov – Louka u Litvínova. V rámci ní proběhne rekonstrukce nadjezdu přes železniční trať, který je v nevyhovujícím stavu. Její ukončení je plánováno na 13. července. Třetí, nejrozsáhlejší výluka nastane v úseku Louka u Litvínova – Osek, potrvá do 11. listopadu. Zajistit by však měla zlepšení parametrů trati a tím i bezpečnější a komfortnější železniční dopravu mezi Oldřichovem u Duchcova a oblastí v okolí Litvínova.
S revitalizací této podkrušnohorské trati začala Správa železnic loni v dubnu. Celkově úpravami projde přibližně 13,5 kilometru trati. Ke zvýšení kultury cestování ve všech stanicích a zastávkách přispějí nová nástupiště v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí. Přístup k vlakům bude plně bezbariérový. Vyšší bezpečnost provozu zajistí elektronické zabezpečovací zařízení 3. kategorie, traťová rychlost se zvýší až na 100 km/h. Dopravu budou dálkově řídit dispečeři ze stanice Teplice v Čechách. Součástí stavby je i vybudování trakčního vedení na dosud neelektrizovaném 1,5 kilometru dlouhém úseku mezi Loukou u Litvínova a Litvínovem. Dokončení prací je naplánováno na červenec příštího roku.
O dopadech na silniční provoz píšeme zde
{article 211449}[div class="articleinarticle"]
[title]
[image-intro] [introtext limit="300" strip="1"][/div]{/article}
Celkové investiční náklady akce s názvem Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov činí 1,13 miliardy korun bez DPH. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 809,5 milionu korun. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby je společnost OLDA EŽ+EDIKT tvořená firmami Elektrizace železnic Praha (správce společnosti) a EDIKT.