Dopravu mezi Oldřichovem a Litvínovem budou na dálku řídit z Teplic. Pokračuje rozsáhlá modernizace trati za miliardu
Uzavřený železniční přejezd v Louce u Litvínova. Foto: Oldřich Hájek
Teplice

Louka u Litvínova - Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov se dostává do zlomového období. Po zimní přestávce zde Správa železnic zahájí další plánované práce, jejichž součástí bude i několik rozsáhlých výluk. Všechny souběžně odstartovaly v neděli 22. března, protnou se přitom ve stanici Louka u Litvínova.

První z výluk, které v neděli vypuknou, se bude týkat rekonstrukce samotné stanice Louka u Litvínova, trvat by měla do druhé poloviny dubna. Další výluka bude v úseku Litvínov – Louka u Litvínova. V rámci ní proběhne rekonstrukce nadjezdu přes železniční trať, který je v nevyhovujícím stavu. Její ukončení je plánováno na 13. července. Třetí, nejrozsáhlejší výluka nastane v úseku Louka u Litvínova – Osek, potrvá do 11. listopadu. Zajistit by však měla zlepšení parametrů trati a tím i bezpečnější a komfortnější železniční dopravu mezi Oldřichovem u Duchcova a oblastí v okolí Litvínova.

S revitalizací této podkrušnohorské trati začala Správa železnic loni v dubnu. Celkově úpravami projde přibližně 13,5 kilometru trati. Ke zvýšení kultury cestování ve všech stanicích a zastávkách přispějí nová nástupiště v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí. Přístup k vlakům bude plně bezbariérový. Vyšší bezpečnost provozu zajistí elektronické zabezpečovací zařízení 3. kategorie, traťová rychlost se zvýší až na 100 km/h. Dopravu budou dálkově řídit dispečeři ze stanice Teplice v Čechách. Součástí stavby je i vybudování trakčního vedení na dosud neelektrizovaném 1,5 kilometru dlouhém úseku mezi Loukou u Litvínova a Litvínovem. Dokončení prací je naplánováno na červenec příštího roku.

O dopadech na silniční provoz píšeme zde

{article 211449}[div class="articleinarticle"]

[title]

[image-intro] [introtext limit="300" strip="1"][/div]{/article}

Celkové investiční náklady akce s názvem Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov činí 1,13 miliardy korun bez DPH. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 809,5 milionu korun. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby je společnost OLDA EŽ+EDIKT tvořená firmami Elektrizace železnic Praha (správce společnosti) a EDIKT.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru