Moldava – Moldavské nádraží dostalo další šanci na vzkříšení. Obec Moldava na jeho záchranu nemá sama prostředky ani síly. Koncem září poslalo vedení obce prostřednictvím státní agentury CzechInvest a za vydatné pomoci nadačního fondu Moldavská dráha / Teplický Semmering žádost na Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR o obnovení dotačního procesu. Jeho prostřednictvím chce zajistit prostředky na rekonstrukci.
V záměru obnovy železnice mezi Moldavou a Freibergem, včetně rekonstrukce nádražních objektů, se rovněž intenzivně angažuje europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) s německým protějškem Petrem Jahrem. A právě Zdechovský zveřejnil nedávno informaci, že Meziresortní hodnotitelská komise ministerstva průmyslu a obchodu podpořila opravu budovy nádraží na Moldavě, a to dotací ve výší 50 milionů korun.
Podle Petra Fišera z nadačního fondu Moldavská dráha / Teplický Semmering znamená poskytnutí uvedené dotace pokrytí 95 % objemu plánovaných výdajů. Jde podle Fišera o významný krok v rámci snahy o obnovu trati. „Pokud se podaří Moldavu znovu propojit železnicí s Freibergem, bude to znamenat nové pracovní příležitosti, zvýšení turistického ruchu a celkové oživení lokality,“ zdůrazňuje Fišer.
Německá strana řeší podobný problém. Na rozdíl od moldavského nádraží se ale ve Freibergu pustili do práce už letos. A to i přesto, že rekonstrukci začali papírově řešit o rok později. Ve freibergské nádražní budově vznikne zhruba do tří let turistické a komerční centrum. Historická podoba nádraží by přitom měla zůstat zachovaná.
Moldavská a Freiberská dráha tvořily mezi lety 1885 až 1945 jeden celek. Přerušení přeshraničního provozu mělo za následek úpadek turisticky a technicky atraktivní trati. Na německé straně je třeba obnovit osm kilometrů železnice. Na české pak volají po opravách zejména mosty a tunely.