Česko zažívá nejsilnější boom internetového nakupování ze všech zemí EU
Ilustrační foto
Teplice

ČR - V Česku roste nejvýrazněji ze všech zemí EU podíl lidí, kteří nakupují přes internet. V roce 2016 celkem 57 procent z těch obyvatel ČR, kteří používají internet, uvedlo, že přes něj také nakupují. V roce 2021 už takto odpovědělo hned 84 procent z nich. To značí nárůst o 27 procentních bodů, který je za období let 2016 až 2021 nejvýraznější ze všech zemí EU.

"Česko se tak zařadilo mezi evropské velmoci internetového nakupování. Větší podíl uživatelů internetu nakupuje online v celé EU už jen v Nizozemsku, Dánsku, Švédsku a Irsku. Česká republika se tak řadí mezi pětici zemí EU, kde lidé přes internet nakupují vůbec nejvíce," uvedl ekonom Lukáš Kovanda.

Údaje pocházejí z pravidelného šetření Eurostatu. Statistici EU se v jeho rámci lidí dotazují, zda v uplynulých 12 měsících použili internet právě k nakupování.

V uplynulých pěti letech, tedy v období výrazně poznamenaném pandemií, zaznamenaly nárůst internetového nakupování všechny země EU s výjimkou Německa a Rakouska, kde podíl lidí nakupujících online stagnoval. Česko tak v uplynulých pěti letech v internetovém nakupování předběhlo nejen právě Německo či Rakousko, ale ze sousedních zemí také Slovensko. Tak jako v roce 2016 nadále vykazuje vyšší podíl lidí nakupujících online v porovnání s Polskem i Maďarskem.

"Česká republika patří mezi země s největším počtem internetových obchodů v přepočtu na obyvatele na světě. Během vrcholných měsíců pandemie, například na jaře roku 2020, vznikaly v Česku stovky nových internetových obchodů týdně. Přes internet tehdy začaly prodávat své zboží třeba také do té doby výhradně „kamenná“ květinářství nebo cukrárny," dodal ekonom.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru