Stavba tunelu v Bílině od nádraží k fotbalovému stadionu: Zatím samé papírování, které řidičům nepomáhá, ale přípravy pokračují
Projet Bílinou je někdy o nervy. Třináctka je tam přetížená. Foto: archiv
Teplice

Bílina - Navrhovaný tunel, který vyřeší kritickou dopravní situaci na silnici I/13 v Bílině, dostal v září minulého roku od Centrální komise Ministerstva dopravy zelenou (CK MD). V prosinci 2021 pak také CK MD schválila záměr projektu. Nyní probíhají úvodní kroky v procesu posouzení vlivů stavby na životní prostředí a příprava na podrobný inženýrsko-geologický průzkum. Řidiči se musejí dál obrnit trpělivostí. Projet Bílinou je a ještě několik let bude o nervy.

K plánované stavbě probíhají pravidelná koordinační jednání s městem Bílinou, kde 3. února vedoucí výstavby chomutovské správy Ředitelství silnic a dálnic Petr Vacek uvedl: „V současné době probíhají činnosti, které budou sloužit jako podklad k dokumentaci ke zjišťovacímu řízení o vlivu stavby na životní prostředí. Biologický průzkum je hotový, nyní probíhá hydrotechnické posouzení lokality, máme hotový projekt podrobného inženýrsko-geologického průzkumu a blížíme se k zahájení veřejné zakázky na jeho realizaci.“ Jaký postup bude následovat, vysvětlila Eva Semanová, pověřená vedením oddělení přípravy staveb ŘSD Správy Chomutov: „Letos v dubnu bude zpracována dokumentace pro oznámení záměru a poté bude podána žádost na Krajský úřad Ústeckého kraje, který v rámci zjišťovacího řízení rozhodne, jestli záměr stavby bude posuzován v procesu EIA.“ Bude velmi efektivní, pokud se podaří souběžně realizovat proces změny územního plánu města Bílina.

„Je třeba tyto přípravné kroky nastartovat co nejdříve. Problematiku územního plánování a dopady na občany začneme řešit v oblastech, u kterých už nyní s jistotou víme, že se jich stavba bude týkat,“ sdělila stanovisko města Bílina její starostka Mgr. Zuzana Schwarz Bařtipánová.

V rámci řešení dopravy v Bílině bylo v minulosti prověřováno mnoho možných variant. Nejschůdnější se nakonec ukázal být tunel, který povede od vlakového nádraží k fotbalovému stadionu. Na začátku i na konci se stavba napojí na stávající silnici I/13 ve čtyřpruhovém uspořádání.

Hlavní důvod, proč byla nakonec tunelová varianta schválena, nebyl jen v samotné Bílině, ale v širším pohledu na celou silnici I/13. Ředitelství silnic a dálnic stavbu tunelu v Bílině zahrnulo do tahové ekonomické studie, která zohlednila zejména plánované úpravy, které by mohly vést ke zrychlení na silnici I/13 ze současných 90 na 110 km/h. Studie dále poukázala na chystanou novostavbu čtyřpruhové silnice I/13 mezi Nechvalicemi a Kladruby, tzv. Kladrubskou spojku, která spojí silnici I/13 se silnicí I/63, resp. dálnicí D8. Vznikne tak ucelený čtyřpruhový tah z dálnice D8 až do Chomutova s napojením na dálnici D7.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru