Najít parkovací místo v Teplicích je a bude čím dál složitější. Vedení města hledá možnosti, jak to zlepšit
Foto: Statutární město Teplice
Teplice

Teplice - Nárůst počtu automobilů je tak velký, že kapacita ulic a parkovišť v centru Teplic a ani v obytných částech města ho nepokryje. Jak najít místo pro parkování řeší v každém větším městě. Vedení Teplic proto připravilo několik návrhů, které představilo veřejnosti v teplickém divadle.

Jako výhodné řešení se jeví velkokapacitní parkovací domy – na malé ploše poskytují násobně víc míst pro vozy. Na veřejném projednání v teplickém divadle představil možnost vybudování a napojení na stávající městskou infrastrukturu takového parkovacího domu v místě současného parkoviště v Alejní ulici architekt Petr Sedláček.
Podle jeho představy by takový dům v centru města mohl spojovat i další funkce a v útrobách by se tak mohlo najít místo třeba pro další sportovní halu, po které je mezi sportovci poptávka. Nové sportoviště by také pomohlo vyřešit nedostatečné zázemí pro výuku tělesné výchovy na Gymnáziu, které je v těsné blízkosti. Prostory pro tréninky chybí teplickým basketbalistům.

V případě varianty bez sportoviště by se současných zhruba 200 míst rozšířilo na víc než dvojnásobek – cca 430. Při využití stavby pro vybudování dalšího sportoviště, by mohl být počet parkovacích míst zhruba 350.

Debata se věnovala i obytným částem, architekt Sedláček hovořil o možnosti navýšení kapacity stání v Trnovanské ulici, které by bylo možné zkombinovat i s víceúrovňovým parkováním. Jeho studie by v ideálním případě umožnila rozšíření stávajících cca 560 míst na víc než dvojnásobek (cca 1150 míst). Vedoucí odboru dopravy Milan Slepička pak představil návrh na zvýšení počtu parkovacích míst ve Zrenjaninské ulici v Řetenicích, kde by se po rozšíření mohlo parkovat po obou stranách ulice a další místa by měla přinést úprava obslužných komunikací kolem domů. Celkem by v místě přibylo téměř 120 parkovacích míst.

Snaha zvýšit parkovací kapacity a zároveň zachovat městskou přírodu

Všechny návrhy přitom spojuje snaha o co nejmenší vliv na městskou přírodu a měly by co nejméně zasáhnou do životního prostředí v místě.

„Jsme si vědomi, že v mnoha případech a na mnoha místech není možné zvýšit počet míst k parkování, aniž bychom nějakou část trávníků nebo několik stromů neubrali. V obytných částech ale návrhy počítají s opravdu minimálním zásahem do zeleně a u všech nových staveb, a to platí i pro případný parkovací dům, chceme jít pouze formou tzv. modrozelené infrastruktury. To znamená, že v objektu a jeho okolí se využije veškerá voda, která v místě v podobě srážek spadne a prvky fasády, střech i chodníků budou napomáhat udržet nižší teplotu a příjemnější klima.“ řekl primátor Hynek Hanza

 

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru