Teplice – Zhruba dvacet nově nasvícených přechodů pro chodce na nejfrekventovanějších místech, z nichž jsou tři Oranžové a tudíž finančně podpořené Nadací ČEZ, se v současné době nachází v Teplicích.
Zatím poslední Oranžový byl přestřižením pásky primátorem Jaroslavem Kuberou zprovozněn v pátek 8. prosince na Masarykově třídě u Červeného kostela. Sekundovali mu u toho oba jeho náměstci Radka Růžičková a Hynek Hanza.
„Masarykova třída je nejfrekventovanější průtah městem. Silnici rekonstruoval její vlastník, Ředitelství silnic a dálnic ČR. Realizaci úprav přechodů pro chodce a jejich nasvícení jsme financovali my, tedy Statutární město Teplice. V této extrémně dopravně zatížené části města bylo přitom vybudování bezpečných míst pro přecházení chodců, zejména těch nezranitelnějších – školáků a seniorů to nejdůležitější z celé rekonstrukce. Vše se podařilo vyřešit zbudováním ostrůvků a dostatečným nasvětlením těchto míst. Přínos bezpečnostních úprav ocenila i Nadace ČEZ a podpořila tento přechod v rámci svého grantového řízení částkou 120 000 korun. Na Masarykově třídě je to již druhý Oranžový přechod a my za něj děkujeme,“ uvedl Jaroslav Kubera, primátor Statutárního města Teplice.
Nadace ČEZ osvětluje pod dohledem odborníků z řad krajských zástupců BESIP nebezpečné přechody od roku 2013. Od počátku se setkává s velkým zájmem měst, obcí i široké veřejnosti napříč republikou. „V duchu základního bezpečnostního hesla na silnicích - Vidět a být viděn - podporujeme města a obce v budování osvětlených přechodů. V místech, kde se pohybuje hodně lidí, včetně dětí a seniorů jako například po Masarykově třídě v Teplicích platí toto pravidlo dvojnásob,“ poznamenala Michaela Ziková, ředitelka Nadace ČEZ.
Teplické přechody byly při stávajícím hustém provozu po chodce velmi nebezpečné a nebyly nasvětleny dle požadavaných norem. Nyní už je vše tak, jak má být. Díky tomu, že jeden z původních přechodů již nebyl obnoven, je doprava i plynulejší a řidiči mohou více koncentrovat svou pozornost na zbývající dva přechody. Ty byly opatřeny výhledovými a středovými ostrůvky a také bezpečnostními prvky pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Samozřejmostí pak byly úpravy vodorovného dopravního značení a nové nasvětlení přechodů s dostatečnými intenzitami.