Olympijský festival skončil. Foto pro Český olympijský výbor pořídili: Markéta Křížová, Adam Mráček, Milan Jaroš
Zajímavosti

Most - Sedmnáct dní, přes 50 sportů a takřka 70 000 návštěvníků. Olympijský festival se po osmi letech vrátil k jezeru, tentokrát v Mostě. Jeho hlavním cílem bylo stejně jako při předchozích ročnících přivést děti ke sportu, a to se povedlo. Bezmála 40 procent z celkového počtu návštěvníků totiž byly děti do 12 let.

„Podle posledních výsledků České školní inspekce je v Ústeckém kraji téměř nejhorší pohybová zdatnost dětí. Vedle přenesení jedinečné atmosféry olympijských her do České republiky je cílem Olympijských festivalů přivést děti ke sportu. A to se nám opět společně s Ústeckým krajem, městem Most, sportovními svazy a našimi partnery v průběhu největší sportovní akce na světě povedlo,” řekl místopředseda Českého olympijského výboru Libor Varhaník.

Olympijský festival si nenechal ujít ani prezident republiky Petr Pavel, který organizaci akce ocenil: „Je to tady krásné. Vůbec se nedivím, že se tady vystřídalo tolik lidí. Myslím si, že jste udělali úžasnou práci nejen pro sport, ale i pro místní. Mohou ukázat, že Most není jenom televizní seriál a není to jenom černé město, jak si ho lidé v minulosti zafixovali.“

Že se vše povedlo potvrdil také hejtman Ústeckého kraje Jan Schiller. „Olympijský festival se opravdu vydařil. Nejen že udělal dobré jméno našemu kraji, který díky festivalu navštívily desetitisíce lidí z celé země i ze zahraničí, ale také ukázal, jak skvělou atmosféru umíme udělat našim sportovcům. A nejvíc pro mě byly spokojené děti, které si užily tábory nebo vyzkoušely desítky sportů, a celý festival pro ně byl nezapomenutelným zážitkem. Děkuji Českému olympijskému výboru za skvělou organizaci a věřím, že řada návštěvníků si k nám najde cestu i v budoucnu,” zhodnotil.

Atmosféru chválil také primátor města Mostu Marek Hrvol. „Našlapaný sportovní i doprovodný program každý den, řada známých sportovců a plná sportoviště. Akce předčila naše očekávání. Řadu disciplín jsem si sám osobně vyzkoušel a jsem nadšen, kolik mladých lidí a dětí tato akce přilákala. Věřím, že se nám v mnoha dětech povedlo probudit lásku ke sportu, vyzkouší si ho a zůstanou u něj,” řekl a pokračoval: „Velké poděkování míří celému organizačnímu týmu, všem dobrovolníkům a sportovním klubům, které se do této akce zapojili. Za jejich neuvěřitelné úsilí a energii, kterou do této akce vložili.”

Nejvíce táhla atletika

Děti si Olympijský festival užily hlavně s Hrací kartou, v rámci které pro ně bylo připraveno 23 stanovišť. Celkem bylo Hracích karet vydáno 16 300 a počet načtených aktivit spojených s kartou dosáhl téměř 150 000. Největší zájem byl o sportoviště ORLEN Atletika, vzpírání, T-Mobile Cyklistika a golf.

Vítání medailistů a návštěvy sta sportovců

Po návratu z Paříže k jezeru Most zamířili zlatá tenistka Kateřina Siniaková, bronzoví kordisté Jakub Jurka, Jiří Beran, Martin Rubeš a Michal Čupr i řada dalších olympioniků. Sportoviště otestovali například judista Lukáš Krpálek, vodní slalomáři Lukáš Rohan a Jiří Prskavec, tenistka Barbora Krejčíková, cyklistka Iveta Miculyčová, plavkyně Barbora Seemanová, šermíř Alexander Choupenitch nebo lukostřelkyně Marie Horáčková i s parťákem Adamem Li.

Celkem na Olympijský festival dorazilo sto sportovců, kteří rozdávali podpisy na 30 autogramiádách. A to není všechno! Jedinečnou atmosféru si nenechalo ujít ani 20 umělců, mezi nimiž byli například herec Martin Písařík nebo zpěvačka Radka Fišarová.

400 dětí na příměstských táborech

Pět dní plných pohybu i zábavy zažilo na Olympijském festivalu díky dvěma turnusům příměstských táborů 400 dětí. V průběhu si vyzkoušely olympijské i neolympijské sporty, získaly analýzu sportovních předpokladů a klidovou část dne zaplnila interaktivní vzdělávací zóna věnovaná olympijským hodnotám a historii olympismu. Vůbec poprvé se navíc díky česko-německé spolupráci zapojily také děti z Německa. První turnus zakončili prezident Petr Pavel a Eva Pavlová, druhý pak judista Lukáš Krpálek. „Bylo vidět, že si děti tábor opravdu užily a že ten týden, který na Olympijském festivalu strávily, byl podle jejich představ. Atmosféra tady byla úžasná,” sdělil prezident Pavel.

Minuty z Olympijského festivalu a nárůst na sítích

Olympijský festival u jezera Most byl zahájen už ve čtvrtek 25. července v přímém přenosu České televize. Sportovně zábavní televizní show si v areálu užilo 5 500 návštěvníků, ve vysílání České televize měla zásah přes 700 000 diváků. V průběhu 17 dní navíc na obrazovkách České televize mohli diváci sledovat deset dílů Minut z Olympijského festivalu.

Dále vzniklo pět vydání speciálních Festivalových deníků s nákladem 50 000 kusů, tým fotografů nafotil 20 000 fotografií. Na Facebooku a Instagramu účty Olympijského festivalu oslovily 2 450 000 uživatelů. Na Facebooku sledovali fanoušci video obsah celkem 723 000 minut, na Instagramu navíc přispěli celkem 300 000 interakcemi s obsahem.

Premiéra pro Olympijský kemp

Vůbec poprvé si návštěvníci mohli jedinečnou atmosféru vychutnat i přes noc v pohodlí Olympijského kempu, kde byly připravené stany pro dvě nebo pět osob i místa pro karavany. Tuto možnost využilo celkem 1 481 osob.

206 srdcařů

Žádná velká akce by se neobešla bez dobrovolníků, kteří se starají o její hladký průběh. U jezera Most pomáhalo na sportovištích, označovalo hrací karty, rozdávalo Festivalový deník nebo se třeba proměňovalo v maskoty celkem 206 srdcařů, kteří pokryli 1 928 pozic. Průměrně se každý dobrovolník přihlásil na 11 směn. „Krásný areál u jezera Most přilákal velký počet nových dobrovolníků z okolí, kteří tímto způsobem chtěli podpořit svůj region,” vysvětlil Tomáš Mirovský, manažer dobrovolníků.

Trvalé vzpomínky

Po Olympijském festivalu zůstanou městu Mostu kromě sportujících dětí i dvě sportoviště – Toyota Skatepark a Visa Parkour, které byly jedny z nejnavštěvovanějších.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru