Ústecký kraj - V polovině měsíce září proběhl v Ústeckém kraji kontrolní den se železničními dopravci, kteří začnou od 15. prosince zajišťovat dopravní obslužnost na základě nově uzavřených smluv. Velká část úkolů je již splněná, na ostatních se pracuje, aby přechod na nový systém zahrnující více železničních dopravců proběhl klidně.
Kontrolní den byl zaměřen na oblasti zajištění personálu, vozidel, údržby, odbavovacího systému a marketingu. Dopravci k přípravě na provoz přistupují poctivě. Všichni již mají smluvně zabezpečenou velkou část provozního personálu.
„Jako důležité pro zdárné zajištění provozu od prvního dne vnímám zodpovědný a konstruktivní přístup dopravců, kteří se svých povinností zhostili již v rámci přípravy a teď mají velkou část úkolů zajištěnou,“ řekl náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Komínek
Někteří dopravci již mají vozidla uzpůsobená požadavkům, které jim ukládá smlouva. Tato vozidla úspěšně provozují v rámci testovacích jízd na jiných tratích mimo Ústecký kraj. Ostatní se intenzivně zabývají jejich rekonstrukcí, případně je alespoň mají zajištěná. V oblasti údržby probíhají jednání s externími subjekty kvůli zajištění zázemí pro údržbu a opravy vozidel, případně jejich odstavení.
Náměstek Jaroslav Komínek se zdraví se zástupcem jednoho z dopravců na kontrolním dnu. Zdroj: www.kr-ustecky.cz
Co se týká odbavování cestujících a odbavovacího systému, dopravci mají k dispozici mobilní odbavovací zařízení, která budou umožňovat odbavení podle podmínek DÚK. Součástí odbavovacího zařízení bude také externí terminál, který umožní nákup jízdního dokladu platební kartou.
Hovořilo se také o informačním systému vozidel a odsouhlasil se vnější vzhled vozů. Další kontrolní den je plánován na polovinu listopadu, měsíc před spuštěním ostrého provozu.