České středohoří - V polovině prosince bude společně se změnou jízdního řádu spuštěna každodenní železniční linka Litoměřice - Most. Linka U10 bude rychlejší než doposud provozované autobusové linky. Lidé už fotí při testovacích jízdách motorovou jednotku 654.005-7 v barvách Dopravy Ústeckého kraje, tedy zeleno-žluté, doplněné o logo Švestkové dráhy.
Souprava je první z celkem čtyř, které modernizuje společnost CZ LOKO. „Společnost CZ LOKO odvedla naprosto precizní modernizaci motorové jednotky, navíc ve velmi krátkém čase. Nejenže celá jednotka vypadá, jako kdyby právě sjela z výrobní linky výrobce Siemens-Duewag, ale je nově vybavena pohodlnými sedadly z produkce BORCAD a také prostorným WC s vakuovým systémem, které v původní výbavě chybělo. Samozřejmostí jsou pak zásuvky, klimatizace, Wi-Fi a další prvky moderního cestování," popsal modernizaci motorových jednotek generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.
Motorová jednotka RegioSprinter pojme 65 sedících cestujících a 100 stojících. Maximální rychlost je 100 km/h. Tu společnost AŽD Praha, která bude linku U10 provozovat, využije na rovných úsecích Švestkové dráhy. Ta se tak stane nejrychlejší regionální tratí v České republice.
Martin Silovský ulovil motorák pro Švestkovou dráhu na testovací jízdě v Mariánských Lázních.
„Před pěti lety se Ústecký kraj rozhodl, že na některých tratích obnovíme alespoň víkendový turistický provoz, aby nezanikly. Spolupráce na Švestkové dráze došla až tak daleko, že po spuštění víkendové turistické linky T4 padl nápad obsluhovat tuto regionální trať v režimu každodenní dopravní obslužnosti. Od prosince tohoto roku tak bude jezdit každý pracovní den mezi Litoměřicemi horním nádražím a Třebívlicemi 11 párů vlaků, dalších 7 párů pak mezi Litoměřicemi a Mostem," uvedl náměstek hejtmana Ústeckého kraje pro dopravu Jaroslav Komínek.
Švestkovou dráhu, coby zbytný majetek, koupila společnost AŽD Praha od státu v roce 2016. Od té doby prošla rozsáhlými opravami s tím, že v konečné fázi bude sloužit nejenom pro každodenní dopravní obslužnost Ústeckého kraje, ale také jako zkušební polygon pro nové technologie z produkce AŽD Praha. Dokonce se na Švestkové dráze budou od roku 2020 testovat autonomní vlaky bez strojvedoucích.
Testování souprav pro Švestkovou dráhu z Mostu do Lovosic je v plném proudu. Na této fotce je zachycena motorová jednotka 654 společnosti AŽD Praha v Bečově nad Teplou. Foto: Pavel Živnůstka