Teplice, Řetenice – V rámci nákladné revitalizace Podkrušnohorské železniční trati v úseku Osek – Louka u Litvínova začala rozsáhlá výluka železniční dopravy. Mezi jednotlivé etapy projektu spadá i rekonstrukce ocelové lávky pro pěší v železniční stanici Řetenice. Pro společnost Správa železničních dopravních cest (SŽDC) zajišťuje zakázku litoměřická společnost Chládek a Tintěra.
Ocelová lávka bude po úpravách zajišťovat stejně jako doposud přístup k nádraží budově. Po skončení rekonstrukce ji ale doplní nové schodiště a dva boční výtahy. Revitalizace počítá rovněž s opravou nádražní budovy a s vytvořením zcela nového vnitřního ostrovního nástupiště v délce 120 metrů a vnějšího nástupiště s délkou 50 metrů. Revitalizací podkrušnohorské železnice začala SŽDC už vloni v dubnu. Podle tiskového mluvčího Marka Illeše se úpravy celkově dotknou 13,5 kilometru trati a jen řetenická stanice spolkne zhruba 900 miliónů korun.
„Revitalizace zajistí zlepšení parametrů trati a tím i bezpečnější a komfortnější železniční dopravu mezi Oldřichovem u Duchcova a oblastí v okolí Litvínova,“ informuje tiskový mluvčí. Ke zvýšení kultury cestování ve všech stanicích a zastávkách přispějí podle jeho slov nová nástupiště v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí. Přístup k vlakům tak bude mnohem pohodlnější a plně bezbariérový. Zvýší se rovněž bezpečnost provozu, kterou zajistí elektronické zabezpečovací zařízení 3. kategorie.
Traťová rychlost se zvýší až na 100 kilometrů v hodině a dopravu budou dálkově řídit dispečeři ze stanice Teplice v Čechách.