Krupka - Město Krupka zveřejnilo dne 31. 8. 2022 výsledky ankety na téma záměru investora vybudovat objekt a parkoviště pro nový obchod řetězce Lidl. Od 24. do 30. 6. 2022 se mohli občané města prostřednictvím aplikace MUNIPOLIS (dříve Mobilní rozhlas) zúčastnit tohoto hlasování.
Do ankety se zapojilo 374 respondentů, což předčilo s velkým náskokem i dosud vedoucí témata jako „Kino" (156 respondentů) nebo „Gastronomie" (142) a dokládá to velký zájem občanů o dané téma.
Po novém supermarketu, a speciálně Lidlu, touží skoro každý
Téměř 90 % účastníků ankety uvedlo, že by uvítali v Krupce pod biskupským gymnáziem nový supermarket, a z nich 88 % vyjádřilo, že by měli nejraději právě Lidl, naopak 3 % právě tento řetězec v oblibě nemají.
„Nejvíce bych uvítala na tomto místě v Krupce Lidl. V centru města žádný větší obchod není a Lidl nabízí široký sortiment zboží, čerstvého pečiva a příznivých cen," uvedla Tereza Kašová, obyvatelka Krupky.
Od respondentů, kteří mají k tomuto novému projektu výhrady nebo jsou proti, nejčastěji v komentářích zazněly obavy, že existence nového supermarketu poškodí místní malé provozovny nebo že se nehodí na toto místo z důvodu blízkosti národní kulturní památky, případně že by bylo vítáno spíše rozšíření městské zeleně.
Lidl v Krupce zatím není, přitom již vede
V otázce, kde měli respondenti rozdělit body mezi jednotlivé obchodníky s potravinami podle toho, kolik u nich utratí v průměru peněz, si prvenství připsal právě Lidl, kde dle odpovědí končí téměř čtvrtina kupní síly krupských občanů určené na potraviny, a to i přesto, že ve městě zatím není. U místních supermarketů, kde byla očekávána jasná nadvláda, obhájilo stupně vítězů pouze stříbrné Penny, ale Tesco skončilo až na pátém místě za „nekrupským" Albertem a Kauflandem.
Pokud se sečte útrata v obchodech, které jsou v Krupce, lze vyvodit, že občané Krupky utratí přibližně třetinu prostředků za potraviny. V Teplicích utratí přibližně polovinu, zbytek pak jinde, a asi 3 % u německých sousedů.