Teplice – Města, jako Teplice, nebyla stavěná tak, aby mohla v současné době poskytovat odpovídající kapacitu parkovacích míst. Časy se mění, a zatímco před padesáti lety byl automobil spíše výjimkou, dnes má vlastní vůz téměř každý člen rodiny. Nedostatek parkovacích míst tak působí velké problémy zejména v hustě obydlených lokalitách.
Vedení města se rozhodlo naléhavou potřebu zvýšení parkovacích kapacit řešit. Přesto, jak v této souvislosti upozornil architekt Petr Sedláček, stávající dispozice nikdy neumožní, aby byla potřeba parkovacích míst ve městě pokryta zcela.
Parkování bylo tématem diskuse vedení města s veřejností začátkem týdne. Architekt Petr Sedláček zde kromě jiných možností, jak odlehčit stávajícím kapacitám, představil projekt na vybudování parkovacího domu v Alejní ulici. Parkovací dům by byl situovaný na místo současného velkého parkoviště v ulici Alejní a Dobrovolců. Jeho funkce by podle Sedláčka mohla být rozšířená o prostory sportovní haly. Nejenom pro výuku studentů sousedícího teplického gymnázia, ale i pro aktivity sportovních oddílů, jako jsou kupříkladu basketbalisté.
V případě realizace varianty bez sportovní haly by pětipodlažní stavba nabídla celkem 430 parkovacích míst, včetně plochy na střeše, kam by se vjíždělo i z výpadovky na Bílinu, ze silnice číslo 13. V případě využití částečné kapacity objektu pro vybudování sportovní haly, by parkovací dům nabídl cca 350 míst. Současná kapacita parkoviště je přitom zhruba 200 míst.
Diskuse se dotkla také dalších lokalit, kde je parkování velkým problémem. Například Trnovanské ulice. Tady se podle Sedláčka nabízí možnost vytvoření víceúrovňového parkování. V současné době je zde pro více než 1300 bytů na tamním sídlišti k dispozici cca 560 míst. Projekt navrhovaný Sedláčkem by mohl kapacitu zvýšit na cca 1150 míst.
Vedoucí odboru dopravy, Milan Slepička, představil návrh na zvýšení počtu parkovacích míst ve Zrenjaninské ulici v Řetenicích. Oproti současnému stavu navrhuje umožnění parkování po obou stranách ulice. Další kapacitu nabízejí podle pracovníka magistrátu i obslužné komunikace kolem domů. Zmiňované úpravy by mohly přinést zhruba 120 nových parkovacích míst.
Všechny návrhy, jak bylo v diskusi zdůrazněno, zohledňují snahu města nezasahovat příliš do zeleně. „Jsme si vědomi, že v mnoha případech není možné zvýšit počet míst k parkování, aniž bychom nějakou část trávníků nebo několik stromů neubrali. V obytných částech návrhy počítají s minimálním zásahem do zeleně a u všech nových staveb, i v případě parkovacího domu. Chceme jít pouze formou modrozelené infrastruktury. To znamená, že v objektu a jeho okolí se využije veškerá voda, která v místě v podobě srážek spadne a prvky fasády, střech i chodníků budou napomáhat udržet nižší teplotu a příjemnější klima.“ uvedl k představeným projektům primátor Hynek Hanza.