Dráhy převzaly poslední letošní Vectrony. Nejmodernější lokomotivy nasadí i na trať přes Teplice
Foto: České dráhy
Teplice

Česko - Celkem 27 lokomotiv Vectron budou mít České dráhy k dispozici k zahájení jízdního řádu 2023. Poslední dvě lokomotivy Siemens Vectron z plánovaného počtu deseti kusů převzal národní dopravce od pronajímatele společnosti RSL v pražském depu.

České dráhy budou v jízdním řádu 2023 provozovat celkem 24 lokomotiv na linkách Ex 5 Berliner z Prahy do Berlína, Hamburku, Kielu, Flensburgu nebo Rostocku (9 kusů), Ex 6 Západní expres Praha – Plzeň – Cheb a R 15 Krušnohor v úseku Cheb – Ústí nad Labem (9 kusů), který jezdí přes Chomutov, Most a Teplice, a R 18 Slovácký expres v úseku Praha – Staré Město u Uherského Hradiště (6 kusů). Tři lokomotivy budou sloužit jako záloha.

Lokomotivy Siemens Vectron jsou v Evropě nejmodernější vícesystémové elektrické lokomotivy. České dráhy využívají stroje ve třísystémovém provedení (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16,7 Hz AC) s výkonem 6 400 kW a maximální rychlostí 200 km/h. Lokomotivy jsou vybaveny moderními komunikačními prvky GSM-R a zabezpečovacím systémem ETCS.

V současnosti ujedou lokomotivy Siemens Vectron ve službách Českých drah denně více než 20 000 kilometrů. Na sever jezdí až k německo-dánské hranici do Flensburgu a na jih do Budapešti. Nejdelší rameno, které obslouží jediná lokomotiva Vectron je mezi Hamburkem a Budapeští. Měří více než 1 250 kilometrů. Lokomotiva projede 4 státy a během 14hodinové jízdy napříč Evropou se vystřídá na lokomotivě několik strojvedoucích.

U společnosti Siemens pak České dráhy objednaly přímo do svého majetku 50 lokomotiv Siemens Vectron v provedení pro rychlost 230 km/h. Stroje Siemens Vectron provozuje také dceřiná společnost ČD Cargo.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru