Prostor před nádražím čekají nejspíš velké změny
Po změně přednádraží přijde na řadu prostor za nádražím
Teplice

Teplice – Radikální odklon od současné podoby prostoru před teplickým nádražím řeší územní studie, kterou bude v nejbližších dnech projednávat rada města. Rozšíření chodníků na deset metrů, zrušení účelu parkovacího ostrovu kolmo k nádraží, vytvoření kruhového objezdu, cyklostezka, stromořadí a řada dalších změn, které mají za cíl zkvalitnění užitného komfortu. Pokud radní kývnou na realizaci studie architekta Václava Brejšky a společnosti PROCEDOP, čeká město investice v hodnotě cca 120 miliónů korun.

Načasování záměru koresponduje se zahájením rekonstrukce budovy teplického nádraží, do které Správa železnic investuje zhruba 2 miliardy korun. Podle autora studie veřejně projednávané v pondělí 16. ledna, záměr zkvalitnění prostoru před a za nádražím navazuje logicky na očekávanou proměnu jednoho z největších nádraží v Čechách. Rozhodnutí o tom, zda město do projektu půjde, by mělo padnout v nejbližších dnech.

Návrh územní studie přednádraží cílí na zlepšení funkčnosti a uživatelského komfortu. Kromě komplexního uspořádání lokality, poměru dopravních a pěších dispozic, je zaměřený především na celkové zpříjemnění prostoru. Tedy místa, kde lidé tráví čas před odjezdem, po příjezdu, při čekání na MHD a které zároveň slouží jako uvítací vstup pro návštěvníky města.

Současná situace před teplickým nádražím je nepřívětivá uživatelsky jak k dopravě, tak především k chodcům. Kvalita chodníků, zastávek a dalších částí infrastruktury je špatná. Celkovému prostoru dominují komunikace, ale ani ty místní dopravě nevyhovují. Prostor pro pěší je diskomfortní a neodpovídá současným potřebám. Chodníky by po revitalizaci lokality měly například disponovat kamennou dlažbou a ve frekventovaných úsecích dlažbou žulovou.

Územní studie počítá také se zrušením levého odbočovacího pruhu do ulice Husitská ve směru od Trnovan, který v současné době přináší spoustu kolizních situací. Před nádražím směrem k přechodu budou zrušená parkovací místa a šířka chodníku se tu téměř zdvojnásobí. K rozšíření chodníku dojde i v ulici 28. října. Zmízí parkovací místa v kolmém ostrovu směrem z Masarykovy ulice od Vrchlického. Ten bude sloužit výhradně pro pěší. Zhruba 300 nových parkovacích míst nahradí zrušená po rekonstrukci budovy nádraží.

Stávající světelnou křižovatku nahradí kruhový objezd s ostrůvky a kratšími přechody pro pěší. Podle Václava Brejšky uvedené změny neovlivní průjezdnost negativně, naopak by se měla o 20-30 procent zlepšit. V lokalitě před nádražím povede i cyklostezka. A to od parku Doktorky Horákové do ulice Hrázní, ve směru do Trnovan a do ulice 28. října. Počítá se také s vytvořením několika cyklo boxů a instalací cyklostojanů. Prostor se celkově zkvalitní a může nabídnout mimo jiné i posezení v předzahrádkách.

Pokud město na realizaci studie přistoupí, je podle architekta Brejšky možné naplánované změny uskutečnit v průběhu 5-6 let. Po úpravě přednádraží přijde na řadu prostor za budovu nádraží, místo, kde stojí Lagerhaus. Oba prostory by měly propojit podchody. Město se tak zhruba v polovině 21. století přelije přes trať v podobě obytné zóny s obchody, infrastrukturou a nezbytným zázemím.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru