Ústí nad Labem – Za smrtelnou dopravní nehodou čtyřicetiletého motorkáře, jehož život vyhasl v sobotu 24. srpna v Pražské ulici na silnici I/30 ve Vaňově směrem na Lovosice stála vysoká rychlost. V tiskové zprávě to uvedla ústecká policie.
„Na rovném úseku, kde je předepsaná rychlost 50km/h svůj stroj motorkář pořádně rozjel. Následně při průjezdu levotočivé a pravotočivé zatáčky nezvládl řízení motocyklu, vjel do kolejiště vlečkového přejezdu a havaroval. Při této nehodě utrpěl zranění neslučitelná se životem a na místě zemřel,“ uvedla policejní mluvčí Veronika Hyšplerová.
Ředitelství krajské policie v Ústeckém kraji zároveň upozorňuje na smutnou statistiku. „Osm mrtvých, čtrnáct těžce zraněných a 88 lehce zraněných, taková je bilance letošních dopravních nehod motorkářů v Ústeckém kraji. Jedná se o výrazný nárůst mrtvých motorkářů. Co za tímto číslem stojí? Chyba, neboť každá chyba může mít pro motorkáře a jejich spolujezdce fatální následky,“ upozorňuje mluvčí.
Dopravní nehody motorkářů jsou i přes všechny apely policistů a preventivní akce stále velmi časté. „V tomto období k tomu samozřejmě přispívá i počasí, které k vyjížďkám přímo vybízí. Bohužel v mnoha případech však řidiči motorek velmi riskují, nedodržují dopravní předpisy a často přeceňují své řidičské schopnosti. Když se pak sejdou všechny tyto faktory a dojde ke krizové situaci, tak motorkáři nemají možnost využití takových bezpečnostních prvků jako řidiči automobilů, proto dopravní nehody mívají často fatální následky.
Je rovněž třeba zdůraznit, že viníky takovýchto nehod nejsou jen řidiči motocyklů,“ doplnila Veronika Hyšplerová. Alfou a omegou pro řidiče motorek je defenzivní styl jízdy. „V jejich zájmu je, aby měli velice pozorně sledovat ostatní účastníky silničního provozu a předvídat případné nebezpečné situace. A u rychlosti to platí obzvlášť. Tak jako řidiči ostatní vozidel musí jet nejenom předepsanou rychlostí, ale hlavně rychlostí, aby byli schopni v případě nenadálé situace bezpečně zpomalit či dokonce zastavit. Je potřeba si uvědomit, že brzdná drahá motocyklu je delší než u osobního vozidla. Neméně důležitou je i viditelnost. Je nutné, aby byli motorkáři dostatečně viditelní. Pro mnohé to není stylové, ale pestrobarevné oblečení a přilby, a nebo různé reflexní prvky, stoprocentně zvýší viditelnost motorkáře a ochrání jeho zdraví nebo i život,“ dodává policejní mluvčí.