Teplice, Chudeřice – Formule Eliška sestrojená studenty Technické univerzity v Liberci na svém prvním závodě uspěla. Během prázdnin se představila na studentských závodech v italském Varanu a na okruhu v Mostě. V Itálii skončila zhruba v polovině 51 členného startovního pole, což je na první start obrovským úspěchem. V Mostě pak skončila na 25 místě. Sestrojení studentské formule podpořila společnost AGC Automotive Czech částkou 20.000 Kč.
Závodní premiéru měla Eliška na konci července na mezinárodní soutěži studentských formulí v italském Varanu. „Naši studenti s Eliškou zdárně prošli všemi technickými inspekcemi a Eliška tak mohla pokračovat na okruh. To samo o sobě je pro tým, který se takového podniku účastnil vůbec poprvé, považováno za obrovský úspěch, “ vysvětlil děkan Fakulty strojní Technické univerzity Liberec Petr Lenfeld.
Komisaři během zkoušek zkoumali, zda Eliška splňuje parametry předepsané v pravidlech, která čítala asi 400 stran. Liberecká formule málem neprošla, ale studenti naštěstí nedostatky na místě odstranili. Ve své kategorii byla formule Eliška libereckého týmu Student Formula TUL z 51 přihlášených týmů devětadvacátá.
Foto
O dva týdny později,4. a 5. srpna, se liberečtí studenti s Eliškou zúčastnili mezinárodních závodů The Most Formula Student na autodromu v Mostě. „V Mostě se Eliška mezi 89 přihlášenými týmy probojovala na, myslím, velmi dobré 25. místo,“ doplnil ještě Petr Lenfeld. Elišce na závodech v Mostě fandily také dvě stovky zaměstnanců AGC Automotive Czech.
Generální ředitel AGC Automotive Czech Luděk Steklý: „Finanční dar pro studenty liberecké techniky, kteří navrhli a sestrojili formuli Eliška, není z naší strany ojedinělým počinem. Podpora studentů technických oborů je náš dlouhodobý program. Poskytujeme například vysokoškolská stipendia a pořádáme soutěž pro talentované studenty středních škol.“
AGC Automotive Czech v Chudeřicích je největším závodem na výrobu autoskel skupiny AGC a jedním z největších a nejkomplexnějších v Evropě. Zaměstnává přes 2600 lidí. Skupina AGC je největším světovým výrobcem plochého skla. Do tří let se chce dvojka na trhu stát největším výrobcem autoskel v Evropě.