Ústecký kraj – Společnost Allianz vydává již posedmé přehled nejrizikovějších úseků na tuzemských silnicích za poslední tři roky. Kromě nejkritičtějších míst v zemi stanovuje pravidelně také nejnebezpečnější úseky v jednotlivých krajích.
Nejrizikovějším místem v Ústeckém kraji se v letech 2014–2016 stala mírná zatáčka na silnici I/8 kousek od Bořislavi v okrese Teplice. Během tří let se zde stalo celkem 12 nehod se dvěma smrtelnými a jedním těžkým zraněním.
Řidičům hrozí riziko také na Masarykově třídě v Teplicích, kde se nachází 2. nejnebezpečnější místo regionu. Na křižovatce s ulicemi U Červeného kostela a Palackého se v daném období stalo šest nehod se dvěma těžkými a 17 lehkými zraněními.
Další nebezpečná křižovatka leží v Litochovicích nad Labem, městské části Prackovic nad Labem. Jde o křižovatku na silnici I/30 poblíž Labe, před podjezdem železniční trati. Za poslední tři roky se zde odehrálo 7 nehod se dvěma těžkými zraněními.
Čtvrté místo v kraji obsadila Teplická ulice v Děčíně, místní část Bynov. Na silnici I/13 poblíž autoprodejny zde v letech 2014–2016 došlo k 11 nehodám, ze kterých dva lidé vyvázli s těžkými zraněními.
Páté nejhorší místo je na křižovatce v Ústí nad Labem – Něštěmicích. Na křižovatce silnice I/62 a Seifertovy ulice došlo ve zkoumaném období k 9 nehodám se dvěma těžkými zraněními.
Nejnebezpečnější místo v Čechách
Vůbec nejrizikovějším místem v Česku byla v letech 2014–2016 křižovatka na silnici I/27 v katastru obce Třemošná jen několik kilometrů severně od Plzně. Na konci ulice Americká se za poslední tři roky odehrálo celkem 13 nehod. Jedna z nich stála přímo na místě život jednoho cestujícího, dalších 7 se zde vážně zranilo.
Automapa vychází z databáze JDVM (Jednotná dopravní vektorová mapa) s lokalizací všech dopravních nehod v České republice evidovaných policií. Jsou v ní identifikována místa nejčastějších dopravních nehod s vážnými osobními následky v letech 2014–2016. Podmínkou pro zařazení konkrétního úseku do statistiky Automapy bylo, že na dané komunikaci se za poslední tři roky přihodily minimálně dvě na sobě nezávislé vážné dopravní nehody s těžkými zdravotními následky nebo úmrtím a současně mezi těmito tragickými místy nebyla vzdálenost větší než 100 metrů.