Bílina – Novou službu pro občany zavedl Městský úřad v Bílině. Zprovoznil elektronickou službu Portál občana, přes který lze vyřídit různé žádosti či zasílat dokumenty. Lidé tak už na úřad osobně buď vůbec nebudou muset, nebo se doba vyřizování jejich požadavků zjednoduší a zkrátí.
Elektronická služba obsahuje nyní zhruba stovku různých dokumentů a formulářů, další budou průběžně doplňovány. Do portálu je nutné se nejprve zaregistrovat. To mohou lidé prostřednictvím odkazu na webových stránkách města nebo přímo na obcan.bilina.cz. Po vyplnění formuláře a e-mailovém potvrzení přijetí přijdou lidé do podatelny úřadu s občanským průkazem, aby byly všechny údaje překontrolovány. "Kdo vlastní datovou schránku nebo elektronický podpis má registraci jednodušší, na úřad k ověření údajů už chodit nemusí," uvedl vedoucí oddělení informatiky Miloslav Dvořák.
Díky nové elektronické službě vymizí vyplňování formulářů v kancelářích. "To je největší výhoda. Lidé si formuláře budou moci vyplnit v klidu svých domovů, beze spěchu. Pak je rovnou odešlou na podatelnu, která je předá příslušnému odboru," dodal vedoucí. Z informačního e-mailu, který obdrží po odeslání dokumentu, se občané následně dozví, jestli je ještě jejich přítomnost na úřadě nutná či nikoliv. Portál také nabízí možnost nahlédnout do rozklikávacího rozpočtu města nebo do registru pohledávek.
Portál občana byl spuštěn na začátku letošního roku. Hlavním cílem je umožnit lidem elektronický kontakt s úřadem.