Ústecký kraj - V depu závodní tratě podniku Krušnohorského poháru je vždy k vidění spousta krásných aut. Ne jinak tomu bylo i na posledním závodě v sobotu 20. Května na trati Petlery – Měděnec. Již tradičně se těchto závodů zúčastňuje i krásný Mini Marcos, s pilotem Jiřím Plevkem, přezdívaným Cpt. Jack Beerrow.
Po bouračce, kdy se zdálo, že už auto nikdo nedá dohromady, naštěstí díky šikovným českým rukám povstalo z popela jako Fénix.
„Tohle autíčko se narodilo v roce 1971, je to sportovní vůz, který byl v roce 1966 postaven pro závody v Le Mans ve Francii, a stalo se tak populární, že se pak začalo vyrábět jako stavebnice, jako levný závodní vůz pro mladé závodníky na okruzích. Vzniklo jich tak asi 3 tisíce. Dnes jich „žije“ po světě jen 200 kusů, z toho jeden tady v Čechách a jeden jezdí na Slovensku. Myslím tím auta postavená pro závody. A my si s ním jezdíme pro radost tady na Krušnohoru,“ uvedl Jiří Plevka.
Přestože vždy jezdí tak, aby byl v cíli jako první, nechce si jezdec své krásné autíčko rozbít. To se ale nedávno bohužel stalo. „Loni jsme nešťastně havarovali na závodech v Bečově n. T. a nikdo nevěřil, že to auto bude zase jezdit. Díky Jiřímu Bažatovi Mini Marcos opět stojí, navíc v krásném novém kabátě a opět jezdí závody,“ sdělil Jiří Plevka.
Mini Marcos dokáže jet rychlostí 215 km/hodinu, na závodech do vrchu, kdy není tak podstatná rychlost aleto aby auto dobře do vršku táhlo, jezdí rychlostí 150 km/hodinu. Obsah má 1300 cm3. Komponenty na opravu jsou používány z vozu Mini cooper a dá se říci, že je to vlastně Mini přestavěné na závodní okruhy, jak uvedl Jiří Plevka.