Covid-19 ovlivnil běžný život nás všech. Jak moc ale změnil naše nakupovací zvyky?
Ilustrační foto
Zajímavosti

ČR - Na jaře loňského roku začal seriál změn, které se měly často stát ze dne na den a Češi se jim museli přizpůsobit. Stejně tak obchody, které zůstaly otevřené, musely plnit náročné úkoly, aby zachovaly bezpečí pro své zákazníky. Jak se do životů promítly změny způsobené COVID 19?

Děti i dospělí museli začít pracovat z domova. Zatímco si doba distanční a home office vyžádala okamžité technologické vybavení, školní batohy a aktovky „letěly do kouta“ a čtvrtina nových zůstala v obchodech, protože je nikdo nepotřeboval.

  • webkamery +648 %
  • notebooky +186 %
  • tiskárny +112 %
  • školní aktovky, batohy -24 %

Doba nás donutila doma víc vařit a péct. Renesanci zažily některé domácí spotřebiče. Objevili jsme znovu šicí stroje. Například v měsíci dubnu minulého roku se zdvojnásobil prodej sáčků do vysavačů. Lidé si z nich vyráběli tehdy kriticky nedostupné roušky.

  • domácí pekárny +372 %
  • fritézy +145 %
  • ruční mixéry +56 %
  • šicí stroje +51 %
  • mikrovlnné trouby +33 %

COVID nás uzavřel doma a rodiny si začaly častěji spolu hrát.

  • společenské hry +31 %
  • stavebnice +21 %
  • modely a figurky +44 %

Doba změnila domovy v kanceláře, a tak nebylo potřeba byznys a společenského oblečení. Lodičky, kabelky, společenské oblečení zůstaly ladem v regálech obchodů. „Dress codem“ se staly legíny a mikiny. Někdy jsme možná úřadovali i v pyžamu. A snažili jsme se sportovat venku i doma.

SPOLEČENSKÁ MÓDA

  • Móda celkem -43 %
  • dámské kabelky -27 %
  • punčochy -23 %
  • halenky, sukně, kalhoty -20 %
  • lodičky, pánské sandále -10 %

DOMÁCÍ MÓDA

  • módní multifunkční šátky +380 %
  • legíny +140 %
  • mikiny +130 %
  • sportovní obuv +96 %
  • turistická obuv +84 %
  • pantofle, bačkory +30 %
  • pyžama +25 %

SPORT

  • malé fitness nářadí +76 %
  • jízdní kola +33 %
  • výbava k rybaření +42 %

Víc jsme myli nádobí a nezbytností se staly dezinfekční gely. Byli jsme opět nuceni, jako kdysi, k domácímu barvení vlasů, protože kadeřnictví se uzavřela. Bez potíží jsme na druhou stranu postrádali parfémy a deodoranty.

DROGERIE

  • prací prostředky -0,70%
  • čistící prostředky včetně myčky +16,60%
  • úklidové potřeby +10%

KOSMETIKA

  • dekorativní kosmetika -8.50%
  • deodoranty -19.30%
  • parfémy, toaletní vody -13.30%
  • vlasový styling -19.50%
  • mýdla a dezinfekční gely +52.60%
  • vlasové barvy +14.20%
  • krémy na ruce +15%

Rok 2020 nenahrával cestování, nepotřebovali jsme například cestovní kufry. Mohutně jsme ale rekonstruovali byty, domy a zvelebovali zahrady.

  • potřeby k úpravám zahrad +23,6 %
  • hnojiva a substráty +23 %
  • venkovní rostliny +10 %
  • nářadí +30 %
  • elektrické nářadí a příslušenství +15 %
  • ochranné prostředky k práci +38 %
  • cestovní kufry -53 %

Meziroční srovnání rok 2019/2020: Globus

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru