Ústecký kraj - Právě začíná období, kdy se teploty začínají přibližovat k nule. Řidiči by měli dbát na správný způsob jízdy a také na zimní pneumatiky, které budou stoprocentně v nejbližší době potřebovat. 

0911zimnipneuIlustrační foto

Zimní pneumatiky jsou v období, kdy se teploty přiblíží 0 °C, jedním ze základních předpokladů bezpečné jízdy. Vyrobeny jsou z měkčí směsi, mají odlišný dezén, zaručující lepší odvod vody a sněhové břečky, navíc mají lepší záběrové vlastnosti. Díky tomu umožňují lepší kontakt s promrzlou vozovkou, která nemá zdaleka takovou přilnavost jako za sucha.

„Za zhoršených podmínek to na silnici prostě více klouže. To ví každý řidič. Ne každý si už ale uvědomuje, že letní pneumatika provozovaná v zimním období s klesající teplotou tuhne a tvrdý povrch pneumatik nejenže hůře přilne k povrchu vozovky, ale také více klouže. To je jeden z hlavních důvodů, proč v zimě používat jen zimní pneumatiky,“ dodává šéf BESIP Martin Farář.

Zimní pneumatiky nejsou zimními jen z hlediska hrubšího záběrového vzorku. Ten má jistě své velké opodstatnění při jízdě po sněhu, nicméně stejně důležité jako hrubý vzorek je i změněné složení směsi materiálu použitého na výrobu běhounu. Zimní pneumatiky obsahují více látky, která se jmenuje silika. Silika je speciálně upravený oxid křemičitý, který se přidává do běhounové směsi, a pneumatika díky ní vyniká lepší přilnavostí zejména na mokrém povrchu za nízkých teplot.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru