Zleva: Obchodní ředitelka společnosti Microsoft pro oblast školství ve střední Evropě Lenka Axlerová, generální ředitel Microsoftu pro ČR a SR Michal Stachník, hejtman Ústeckého kraje Richard Brabec a 1. náměstkyně hejtmana Jindra Zalabáková. Foto: Ústecký kraj
Teplice

Ústecký kraj, Roudnice nad Labem - Ústecký kraj spustil ambiciózní projekt Návrat do budoucnosti. Jeho cílem je modernizace škol, rozšíření podpory talentovaných žáků a zvýšení péče o duševní zdraví studentů. Tento projekt, který se zaměřuje na využívání moderních technologií, jako jsou umělá inteligence a virtuální realita, má pomoci připravit mladou generaci na výzvy 21. století. Slavnostní představení projektu se uskutečnilo za účasti hejtmana Ústeckého kraje Richarda Brabce a náměstkyně pro školství Jindry Zalabákové.

Tímto odvážným krokem se Ústecký kraj postavil do role průkopníka umělé inteligence ve školství. Konference k představení projektu se konala za účasti ředitelů škol zřizovaných Ústeckým krajem na půdě Střední odborné školy a Středního odborného učiliště v Roudnici nad Labem, která je jednou z nejmodernějších a nejlépe vybavených školských zařízení v Ústeckém kraji. Memorandum se společností Microsoft přinese školám například AI kabinety pro školení učitelů, AI asistenty pro snížení administrativy, nebo třeba dvě stovky brýlí pro virtuální realitu.

"Je to obrovské povzbuzení v sebevědomí. Ústecký kraj je, a to dobře víte, bohužel mnohdy vnímán jak zvenku, tak ale i našimi občany, našimi lidmi, jako že jsme na ocase různých hodnocení, statistik. Ale my se máme už dneska čím chlubit, máme výborné zdravotnictví a máme i výborné školství. Střední školství máme skvělé, máme opravdu skvělé školy a jenom se to málo prodávalo," uvedl hejtman Ústeckého kraje Richard Brabec.

Memorandum se společností Microsoft přinese školám například AI kabinety pro školení učitelů, AI asistenty pro snížení administrativy, nebo třeba dvě stovky brýlí pro virtuální realitu.

"Umělá inteligence má posloužit k tomu, že žákům pomůže sumarizovat ty data, ale jejich interpretaci, schopnost ty věci poskládat dohromady a nějakým způsobem je v tom daném kontextu vyhodnotit, to je to, na co by se vlastně ta výuka umělé inteligence měla zaměřit. To znamená, aby umělá inteligence byla pomocníkem, nikoliv tím kýženým výstupem, kterého mám dosáhnout. Proto i v případě Microsoftu, my tu naši technologii nazýváme kopilotem, nikoliv pilotem. To znamená, má to být ten pomocník, ten souputník člověka, nikoliv jeho náhrada," uvedl Michal Stachlík, ředitel společnosti Microsoft pro ČR a SR.

Ústecký kraj za poslední roky investoval čtyři miliardy korun do školských budov. Do konce roku 2025 chce investovat 300 milionů do špičkového vybavení a odborných učeben a 600 milionů na digitální revoluci a nové IT systémy.

"Ústecký kraj chce dát jasně najevo, že jednou z priorit je vzdělávání. My chápeme že AI je budoucnost a samozřejmě i virtuální realita. S Microsoftem už pracujeme několik desítek let a ta spolupráce je vynikající, takže jsme rádi, že Microsoft nám na tohle kývnul. Rozšíříme vlastně tu jejich nabídku do všech škol tak, aby skutečně ta umělá inteligence a virtuální realita byla na všech našich středních školách," uvedla 1. náměstkyně pro oblast školství, mládeže a sportu Jindra Zalabáková.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru