Teplice - Možná jste o službě již slyšeli - Lístek.cz je nový projekt, který vznikl v Teplicích. Jeho úkolem je zjednodušit život hostům restaurací. Díky této službě si můžete prohlédnout nabídku restaurace, ještě než ji navštívíte.

Konkrétně se jedná o jídelní či nápojový lístek, denní menu a snídaně. Lístek.cz také pomáhá s objevováním nových doposud neprozkoumaných restaurací a plánuje tz. foodspotting neboli focení a hodnocení jídel. Za projektem stojí podnikatel Dušan Vojtek, který se právě v Teplicích snaží zúročit své zkušenosti nabyté z podnikání v IT. Právě s ním jsme pro vás připravili rozhovor.

V ČR je spousta měst. Vy jste si ale vybrali pro spuštění Lístek.cz právě Teplice...

Je to tím, že jsem původně z Teplic. Strašně rád se sem vracím a dělám vše pro to, abych zde pobýval co nejvíce času. Teplice jsou také ideálním prostředím pro otestování naší služby.

Povězte nám něco více o projektu. Jak vás celá věc napadla? Jistě nejste první, kdo přichází s podobnou myšlenkou.

Občas se věci dějí a vy ani nevíte, proč a jak. Má předchozí firma byla postavena okolo dispečinkového systému pro taxislužby. Vyvinuli jsme produkt, který pomáhá taxislužbám s doručením objednávky od zákazníka až k řidiči. Faktem je, že po 2 letech budování jsem se začal dívat, co dělat dále. Shodou okolností jsem potkal známého a ten mi pověděl o událostech na trhu online služeb. Chystal se prodej českého projektu zaměřeného na restaurace zahraničním investorům z Indie. V tom jsem spatřil příležitost.

Zde se dostáváme k odpovědi na vaši otázku. Nebyli jsme první, kdo dostal tento nápad. Já však nevěřím na unikátnost nápadu, ale na jeho exekuci. Podívejte se třeba na Apple. Tato firma nevymyslela mobilní telefon ani hudební přehrávač či snad hodinky. Dnes je však považována za nejúspěšnější společnost všech dob. Nápad je určitě důležitý, ale po něm následuje tvrdá dřina,sada správných rozhodnutí a hlavně odpovědi na otázku proč.

To jste mi nahrál na další otázku. Proč tedy děláte Lístek.cz?

Hrozně mi vadilo, že nemám nástroj, který by mi zobrazil jídelní lístky všech restaurací v dané lokalitě. Od toho jsme se odpíchli a zamysleli se nad problémem trochu ze široka. Popravdě řečeno to ale děláme hlavně pro to, že milujeme jídlo (smích). Líbí se mi pořekadlo, že “láska prochází žaludkem”. Restaurace a jídlo jako takové je hodně o pocitech a budování vztahu se zákazníkem. Naše služba je tu od toho, aby hostům restaurací maximálně zjednodušila výběr restaurace, do které půjdou.

Proto sbíráme jídelní lístky, denní menu, nabídky snídaní a nápojové lístky z restaurací a dáváme je na jedno místo - Lístek.cz. Pro uživatele je daleko pohodlnější využívat jednu službu. Záměrně volím výraz službu nikoliv internetovou stránku, protože hodláme být i na mobilech. V dnešní době je to již standart. Naším úkolem je tedy zjednodušení života zákazníka. Šetříme mu čas a děláme jeho život pestřejší.

Restaurace však mají vlastní webové stránky, není tomu tak?

To máte pravdu. Restaurace jsou pro nás druhou stranou váhy. Na jedné máme uživatele a na té druhé restaurace. Faktem je, že restaurace mají různou kvalitu svých webových stránek a to jak po stránce produktové, tak po stránce obsahové.

Lístek.cz nabízí sjednocenou nabídku restaurací včetně jejích profilů a to v té nejlepší kvalitě, kterou jsme schopni zařídit. Máme data, která často na stránkách jednotlivých restaurací nenajdete. Je to vcelku logické. Naší prací je řešit problém prezentace nabídky restaurací jejich hostům. Tohle není primární problém restaurace. Ta se snaží prodávat dobré jídlo a pití, vytváří příjemný pocit - zážitek u svého hosta.

Cítíme se být partnery restaurací. Táhneme s nimi za jeden provaz. Snažíme se společně o vytvoření příjemného pocitu u hosta. My jim však hosta pomáháme dobře naladit ještě než vůbec do restaurace přijde. Pro restaurace pak máme připravené administrační rozhraní díky kterému mají možnost nahrát svůj obsah na Lístek.cz a dokonce i na své webové stránky.

Jak vás tak poslouchám, nepřemýšlíte o ničem jiném, než o jídelních lístcích, obecně nabídkách restaurací…

To máte pravdu (smích). Je to v tuto chvíli to jediné, co děláme. Jsme tým (zatím) o 5 lidech, který neustále přemýšlí nad jednoduchým problémem, jak co nejefektivněji nabídnou uživateli nabídku restaurací. Jedním z našich lákadel jsou určitě fotografie. Zde bych rád zmínil například restauraci Beethoven, se kterou spolupracujeme, jako zářný příklad restaurace s dokonale vyplněným jídelním lístkem obohaceným o fotografie. Tohle nikde jinde než u nás nenajdete.

Pro restauraci jsou pak samotné fotografie jídel konkurenční výhodou. Jsem-li uživatelem Lístek.cz a chci se podívat na aktuální jídelní lístek restaurace, více mě zujme ta nabídka, kterou si mohu prohlédnout. Lidé přeci jedí očima. Svět se stěhuje na internet a pokud budeme uživateli internetu stále my lidé, budeme si chtít věci prohlížet.

Tomu rozumím a ta myšlenka se mi líbí. Představte si, že jsem restauratér, co mi můžete nabídnout?

Předně bych vám jako restauratérovi sdělil, že váš podnik nezachráníme z blížícího se krachu. Jádrem celého restauračního byznysu je dobré jídlo a obsluha. My vám pouze dokážeme dobře zpropagovat nabídku, potencionálně přivést nové hosty, kteří vaší restauraci ještě neznají. Můžete se rozhodnout dělat si vše po svém a bude to jistě také dobře. Z našich zkušeností však můžeme říci, že restaurace online marketing prostě neumí. Není to jádrem jejich byznysu. Od toho jsme tu my. Lákadlem může být, že je služba zdarma a to jak pro uživatele, tak restauratéra. Restaurace tedy nemá co ztratit, naopak může pouze získat.

A jak hodláte vydělávat peníze?

Příjmy pro nás nejsou v krátkodobém horizontu důležité. Naším hlavním úkolem je vybudovat silnou značku, obecně řečeno službu, kterou si lidé zamilují. Monetizace projektu je až fází číslo 2, kterou hodláme řešit pomocí reklam a obchodem s dodavateli restaurací. V tuto chvíli do projektu investujeme své vlastní peníze. Tím jsme pro restaurace zajímaví. Dáváme sami hlavu na špalek a po restauracích nechceme žádné peníze. Tím vytváříme férový obchod a budujeme vztahy. Restaurace nám dají svá data a my tyto data prezentujeme koncovým uživatelům zdarma.

Plánujete spouštět také další města?

Určitě. Teplice jsou prvním městem, které jsme spustili. Aktuálně probíhá spuštění Ústí nad Labem, Chomutova, Ostravy a Olomouce. Chystáme se samozřejmě i na další města včetně Prahy. Hrozně mě těší, že se nám restaurace ozývají sami, a to ze všech koutů ČR.

Máme pravidelné poptávky na zápis z Brna potažmo celé Moravy, Prahy a dalších okolních měst. Lokality však musíme spouštět postupně. Máme službu, která je postavena na dobrém obsahu. Dokonce se nám ozývají lidé, kteří by pro nás chtěli pracovat.

To zní velice pozitivně. Určitě jste si ve mě získali svého uživatele. Přeji vám hodně štěstí ve vašem dalším postupu.

To jsme velice rádi. Věřím, že vás nezklameme. Budu rád, když mi vaši čtenáři napíší připomínky či podněty ke zlepšení na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru