Duchcov - Finanční správa vychází vstříc poplatníkům při plnění jejich daňové povinnosti. Její pracovníci pomohou lidem v Duchcově při řešení problémů, které jim mohou vyvstat při vyplňování daňového přiznání.
Pracovníci Finančního úřadu v Teplicích budou přítomni na Městském úřadě v Duchcově (v přízemí vlevo) dne 23. března 2016 v době od 14.00 do 16.00 hodin. Jejich cílem bude pomoci obyvatelům s podáním daňového přiznání, především k dani z příjmů fyzických osob za rok 2015.
Finanční správa se snaží lidem ulehčit ještě další novinkou: Ve snaze usnadnit občanům plnění jejich daňových povinností, zavádí od 1. března tzv. daňovou složenku. Díky této složence budou moci občané, kteří preferují hotovostní placení, zaplatit své nejběžnější daně na nejbližší poště bez poštovného. Mnohonásobně se jim tím rozšíří dostupnost této služby.
Bezplatná daňová složenka bude od 1. března standardně k dispozici na všech pobočkách České pošty. Jejím prostřednictvím budou moci občané (fyzické osoby) zaplatit daň z nemovitých věcí, daň z nabytí nemovitých věcí (popřípadě daň z převodu nemovitostí) a daň z příjmů fyzických osob podávajících přiznání, a to bez úhrady ceny platební transakce, tedy zdarma.
„Přicházíme tak s obrovským usnadněním platby těchto daní pro ty, kteří chodí raději platit do pokladen finančních úřadů. Těch ale máme v současné době v celé republice jen 98 a často jsou pro obyvatele žijící na venkově strašně daleko. Síť poboček České pošty je nesrovnatelně širší, zahrnuje přes 3.200 míst i v těch nejzapadlejších koutech republiky. Navíc pokladny územních pracovišť finančních úřadů jsou standardně otevřeny jenom 2 dny v týdnu a nemohou konkurovat otevírací době a klientským podmínkám poboček pošty“, řekl ministr financí Andrej Babiš.