Teplice - Krajská zdravotní (KZ), která provozuje jednu ze svých nemocnic také v Teplicích, obdržela pět nových tabletů v rámci projektu „Bezbariérové nemocnice i pro neslyšící", které budou sloužit ke komunikaci mezi lékařem a neslyšícím pacientem prostřednictvím online tlumočníka znakového jazyka přítomného na obrazovce zařízení prostřednictvím služby online tlumočení.

Online tlumočnická služba NONSTOP je založena na tlumočení do znakového jazyka „na dálku“. Ilustrační foto: morguefile.com

Projekt realizuje Obecně prospěšná společnost APPN (Agentura pro neslyšící), a cílem je zlepšení komunikace neslyšících ve zdravotnických zařízeních. Snahou je odstranění komunikační bariéry mezi neslyšícím a zdravotnickým personálem. Ne vždy jsou v praxi dodržována pravidla komunikačních potřeb pro tento druh handicapu.

„Jsem rád, že Agentura pro neslyšící zahrnula do svého projektu také Krajskou zdravotní a tímto jí velmi děkujeme. Komunikace mezi lékařem a pacientem je jedna z důležitých částí správné léčebné rekonvalescence, kterou je potřeba neustále zlepšovat. Nezbytná je i u pacientů, kteří neslyší či mají jiný zdravotní handicap," uvedl k projektu Vlastimil Woznica, náměstek pro zdravotní péči KZ.

S předáním tabletů byla spojena i přednáška o základech komunikace s neslyšícími, i samotné použití tabletu. Následně si mohl proškolený zdravotnický personál danou online službu vyzkoušet včetně uplatnění dotazů na dané téma. Do každé z nemocnic Krajské zdravotní bude umístěn jeden tablet. Ta bude zároveň označena modrobílou nálepkou s označením „Bezbariérová nemocnice pro neslyšící", současně na ní bude uvedeno místo, kde lze v areálu nemocnice tablet najít.

Jak to vlastně funguje?

Tzv. Online tlumočnická služba NONSTOP je založena na tlumočení do znakového jazyka „na dálku". Tlumočník se nachází na jiném místě než klient, takže je možné jeho tlumočení využít i z druhého konce republiky. Podstatou je možnost přenosu znakového jazyka prostřednictvím webkamery a zároveň přenos mluvené řeči prostřednictvím běžného telefonu. Tímto způsobem lze tlumočit jednak osobní rozhovor neslyšícího například s lékařem či zaměstnavatelem, ale lze tlumočit i telefonický hovor. Dále je možné poslat slyšícímu i neslyšícímu člověku vzkaz, zprávu apod. Zkušební provoz online tlumočnické služby byl zahájen v říjnu 2008 a od 1. prosince 2011 funguje tato služba nonstop.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru